♥ that's my cikarO ♥

Wednesday 15 February 2012

♥ Jauh Menyimpang ♥

assalamualaikum ,, hyep to all my fans ,, haha ,, erm setelah sekian lame ,, ari nih baru rase na tulis something ,,
eva na story pasal kisah hidup eva .. what i've done before ,, ape ?? tak nak bace ? (O_o) ,, elehh ,, tu bace jugak tu ? haha ,,
       sebenarnya kan ,, eva sedar taw life eva sekarang da ta macam dulu ,, eva suke menyendiri ,, buat ape2 pun berani ,, sampai kadang2 ta takut dosa ,, nauzubillah kan ,, eva da jarang balik rumah ,, jarang spend time ngan family sampaikn adik eva yang bongsu baru 3tahun tu pun da ta kenal kak long dye ,, hamek kau ! punyerr la jarang balik sampai adik ta kenal ,, eva sedar eva da jauh menyimpang sangat2 ,, tapi nth la .......
       Alhamdulillah ,, Allah masih menyayangi hambaNya yang lupe daratan ni ,, Dia hadirkan seorang insan utk menyampaikan agar eva pergi berubat kerana terkena buatan orang ,, katenye eva da lame kena ,,, astaghfirullahalazim ,,, eva xpercaya tapi rase ingin tahu then eva pergi berubat ,,
da 4tahun rupanye eva di guna2 ,, Ya Allah ,, selama itu jugak lah segala masa depan eva hancur ,,, study main2 ,, last2 tangguh ,, ayah eva marah2 ,, hurmm .... bile bercouple lak x pena lekat ,, cz 'benda' tu da butakn mata hati dri menyukai sesiapa ,, paling teruk kadang2 eva lupa tanggungjawab eva sebagai hamba Allah ... (T_T) ....
     Ya Allah ,, aku da jauh dari Mu ,, maafkan aku ,, jangan lah Engkau tinggalkan aku walau sesaat ,, aku mohon ..... maafkan aku ,, hmm , tengok ,,, mengalir lagi air mata insan yg jahil nih ,, (T_T)
paling eva rase terharu saat eva meluahkan dan menceritakan segalanya pada ibu eva pagi tadi,, beliau menangis mengaku eva memang da lain dari dulu ,, Ya Allah ,,, ape yg telah aku lakukan ?? sumpah ,, baru sekarang terase segalanya ,, baru sedar ,,, patutlah segala yg dibuat sebelum ini selama 4tahun tidak menjadi ,, 
syukran ibu ,, ayah ,, adik2 ,, dan sahabat2 yg tak jemu menegur walaupun pena kena marah ngn eva , kena tengking ,,, maafkan eva walaupun tu sume bukan lah perangai sebenar eva ,, maafkan saya (T_T) .... sahabat eva ,, ta pena lokek memberi nasihat tapi tak pena di endahkan eva ,, malahan beliau masih lagi sampai sekarang ta jemu menegur eva ,, dye satu2 nya kawan dan sahabat yg menangis apabila dye tawu eva da sedar dan mahu berubah ,, Ya Allah ,, terima kasih utk sahabat hebat yg telah Kau kurniakan kepadaku ,, begitu tabah beliau dalam menasihati eva ,, sumpah eva sgt2 sayangkan kamu Cik Fifiey ikhlas kerana Allah Taala ,,
      Andainya kalian melihat eva jauh dari ajaran agama ,, tegurlah eva , insyaAllah eva cba terima ,, sekarang eva masih lg dalam rawatan ,, "Ya Allah ,, Kau bagilah hidayah pada mereka yg telah membuat begini pada aku ,, lembutkan lah hatiku untuk memberi kemaafan padanya ,, kerana beliau ,, aku tidak ade pelajaran kerana malas belajar sedangkan aku pelajar sekolah asrama penuh sebelumnya ,, kerana beliau ,, aku tidak jadi kawen dengan ustaz plihan family dan tidak pernah kekal dlm bercinta ,, kerana beliau aku menyimpang jauh dari agama dan segalanya ,, sekarang bantu lah aku untuk tabahkan hati ,, kuatkan pendirian ,, paling penting .. ingat eva ! Jangan tinggal solat ,, bawakkn ttup aurat ,, aminn "
moga2 jadi pengajaran bagi eva dan orang lain diluar ,, rambut sama hitam ,, hati lain2 ,, renung2 kan ,, wassalam

3 comments:

cik syera said...

be strong sis :)

PaK PiS said...

duduk jek rumah..
even sy lelaki... hmpir 24 jam sy kat uma jek mse tgah cuti sem ni..
mcm mana klu ALLAH tarik nyawa family kte?? jgn masa tu bru nk balik nak carik family kita...
pape ponn welkem back.. ^_^

da lame xdgr woot woot..haha

Unknown said...

jadikan sebagai pengajaran..